zondag 8 februari 2015

(Disclaimer)

Hoi, ik probeer een beetje vorm te geven aan mijn gedachtes en hoop dat mensen het leuk of interessant genoeg vinden om hun eigen gedachtes met mij uit te wisselen. Ik ga proberen elke week iets op te schrijven wat me is opgevallen. Een vast onderwerp mijdt ik, dit is voor de blablabla.

Het blog is zo gedoopt omdat ik wilde beginnen met een stukje te schrijven over Bergsons Het Lachen. Dat is niet gelukt tot nu.

Ik wilde daarna afgeven op het internet, omdat het zo geflipt en gestoord is. En tegelijkertijd zo indrukwekkend. Er zou zo veel (meer) goeds mee kunnen, en wat ik zie is voornamelijk mensen die zich selfvies maken en me doen schamen. (ja dit is prekerig)

Ik zou zo graag iets echts inspirerend op het internet tegen willen komen, wat de TED talk over Kim K's kont overstijgt. Dus moest ik het zelf maar proberen. Op deze plek kan ik ervoor zorgen dat er niets anders in beeld is dan de woorden. Geen plaatjes en reclames. Gewoon even wat woorden. 

En ik hoop dat iemand dit leest die me kan helpen in mn queeste naar worthwile content op het internet. 

Daarom allereerst een shoutout naar Jeroen Mettes, een dichter en blogger die voornamelijk poezie kritiek en veel ander commentaar postte. Het was voor het eerst in een lange tijd dat ik op het internet weer iets tegenkwam dat daadwerkelijk iets zei. Iets wat ik nog niet kende en wat meer intellectuele voldoening gaf dan wikipedia lezen. Ergens schrijft hij iets in de zin dat iedereen eigenlijk een persoonlijke site zou moeten hebben. Zijn blog duurde van 2005 tot 2006, en eindigde met het moment dat hij zijn eigen leven nam. Maar maak je geen zorgen over mij!

Over Bergson zal ik nog schrijven. Dat gaat nooit gebeuren. Maar grappig ben ik zelf ook niet. Dus zo valt de naam alsnog op zn plek.

Zo, dat is een weinig coherent stuk.Vlug op publish drukken voor ik het verwijder.

Nu ga ik een docu kijken voor mn eerstejaars sociologie vak.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen